fredag, juli 03, 2009

Semester dag 5


Dagens väder: Vaknade till tidigt, då strålande sol. Nästa gång jag slog upp ögonen var det av fullkomligt hällregn. Sen blev det varmt igen och uppehåll. Nu regn.
Dagens djur: Bortsett från hunden då alltså, en groda. Som nästan skrämde livet ur mig när jag satt ute och åt frukost. (Ja, jag är sjukt lättskrämd.)
Dagens aktivitet: Tur till Norrtälje. Köpte vit färg, golvpapp, penslar. (Så fort hunden har lämnat på söndag ska jag börja måla. Snyggt kommer det att bli!) Efter många om och med ett parasoll, med fot. Fikade gjorde vi också, såklart. På En liten smula. Borde också rensat hängrännorna, men så långt kom vi inte i dag. Men jag köpte massa blommor till altanen. Alltid nåt.
Dagens läsning: Omläsning av ett manus. Utspelar sig i myggtäta Soppero. Träffar trevliga författaren på tisdag eftermiddag. Och så har jag börjat på lånade No Country for Old Men.
Dagens roliga: Spekulationerna på bokhora om Lars Kepler.
Dagens jag fattar fan inte hur det funkar: Den där rösten i min lilla lilla iPod shuffle som berättar vilken låt det är. Hur kan han prata svenska?
Dagens middag: Hängmörad biff Med matvetesallad innehållande rucola och grillad halloumi. Gött. Och vin, såklart. Men det får man ju nästan varje dag när det är semester.

Inga kommentarer: