onsdag, juli 29, 2009

Semester dag 30-31



Detta har hänt: Gräsklippning. Brödbak. Besök av fina familjen AB. Grillat. Vin. Gott. Massa mygg. Natt. Ny dag. Bad (nej, inte ont i huvudet på bilden, bara bort med luggen så jag såg nåt). Brygghäng. Keplerläsning (verkar aldrig bli klar).
Roligt? Ja, väldigt.
Kallt? Ja, i vattnet. Bara 15 grader. V doppade sig flera gånger, M också. Jag bara en gång. L inte alls.
Varmt? Faktiskt. I dag har det varit soligt och fint hela dagen. Vi hängde några timmar på bryggan. Det var skönt.
Upprörd? I går när jag bokade Helsingborgsbiljetter på SJ. En endaste resa kostar fasen som en hel charter. Man blir ju förbannad.
Magsvirr? När jag tänker på att semestern i det närmaste är slut. Tur att det bara är en månads jobb innan nästa ledighet ...
Frågetecken? Vet fan inte vad jag ska ha på mig på utomhusfesten på lördag. Ska bli regn. Hm, inte läge för sjucentimetrarna direkt. Snyggklänning och dunjacka?

Inga kommentarer: