torsdag, juli 16, 2009

Semester dag 18


Dagens väder: Sol och varmt, lagom med blåst.
Dagens aktivitet: Bok och iPod i solen, sen i skuggan. Brödbak. Sommar med Ann Heberlein. Så utlämnande och fint. Sen svisch ner till bryggan. Dopp i sextongradigt vatten. Men på land var det varmt och skönt. Grannens lagottovalp Ebba hängde också där. Hon slickade min blöta baddräktsrumpa väldigt frenetiskt. Sen blev hon sugen på att tugga upp den blöta baddräkten. När hon inte fick det övergick hon till att slicka benen.
Dagens branschnyhet: Hoppla, det här var ju inte så bra.
Dagens gud vad jag redan är trött på det här-nyhet: Väldigt mycket prat om svininfluensan, om vaccinet, om vem som ska betala, om det verkligen är så att man kan dö, bla, bla, bla.
Dagens läsning: Sista delen i Swedenmark/Wennström-trilogin. Blev rätt irriterad på slutet. Läste lite i Sista boken från Finistère på bryggan, blir lite irrad även på fina Bodil. Hon gnäller och gnäller. Då kollade jag i nya Elle i stället och kände mig sjukt oglammig, tjock och gammal. Well, det går säkert över, jag är ju solbränd i alla fall. På ett helt omodernt vis.
Dagens familjestatus: Mamman hemma från sjukhuset. Förhoppningsvis slipper hon komma tillbaka dit på ett tag.
Dagens middag: Börjar jag bli en gnutta trött på grillat? Längtar mest efter en god fisk, typ. .
Dagens motion: Har varit väl seg de senaste dagarna. Borde verkligen ut och promenera efter maten!

Inga kommentarer: