måndag, juli 27, 2009

Semester dag 26-29

När? Fredag till måndag.
Var? Helsingborg, med en avstickare till Köpenhamn.
Hur? Kort semester. På hotell.
Socialt? Jovars. Började med countryfest hos lillbrorsan och M, på innergården. Höbalar och burgare. Fick en liten föraning om hur det vita bröllopet i september kommer att bli ... Och roligt att träffa dom där galna brorsakompisarna som jag inte träffat på hundra år. Köpenhamn på lördag dag. Kvällen tillbringades i glada vänners lag på den årliga sommarmiddagen. På söndagen åts det lunch med tre fina tjejer, varav två är kompisar från förr, den tredje en charmerande treåring. Familjemiddag på kvällen som avslutades med barhäng med brorsan och M.
Vad hände mer? Blev lite lycklig när jag kom till klänningshimlen på COS i Köpenhamn. (Varför inte COS i Sthlm?) Trodde jag skulle loppisfynda också. Det gjorde jag inte. I går badade jag fötterna på ett väldigt blåsigt Tropical beach.
Vädret: Rätt kasst faktiskt. Regn, inte så varmt. Blåsigt, blåsigt. Börjar ge upp sommaren nu.
Bästa komplimangen: "Jaja, det är du som är Lasses lillasyster. Kul att träffas." Moahaha!
Helgens förvirring: Jaha, ni har tänkt att jag ska komma på del ett av bröllopet? Som är redan om knappt två veckor. Hm, kunde ni ha kläckt ur er det tidigare? Nähä, ni tyckte att jag redan var bjuden ...




2 kommentarer:

Nina Day sa...

Ah, du har varit på COS i Köpenhamn! Låter som det är en bra butik. Ska till K-havn om två veckor och ser verkligen fram emot att besöka COS. Galet att det inte finns i Sthlm..

Cecilia sa...

Tror du kommer att gilla COS. Jag blev helt kär. Väldigt snygga kläder. Inte särskilt billigt med den svaga kronan, men vad gör det? Butiken ligger väldigt nära Magasin du Nord, i den änden av Ströget. Snygga herrkläder också. Och skor. Och ja, galet att det inte finns i Sthlm. Fattar inte hur de har tänkt med det.