söndag, juni 14, 2009

Vi hade i alla fall inte tur med vädret i dag heller

I dag gillar jag
* att jag faktiskt kom ut på en motionsrunda. I hällregnet.
* ljudet av nån annan som städar lägenheten
* chokladdoppad lakritskola
* ugnsbakad röding
* Drew Barrymore
* en av våra höstböcker lite extra mycket. Efter massa genomläsningar får jag fortfarande gåshud i slutet. Och tårar i ögonen.
* att jag ska göra chokladbollar. Som ska tas med till jobbfikat i veckan. (Eftersom vissa kollegor ofta pratar om att jag brukar göra just chokladbollar. Fattar inte hur ryktet uppstått.) Såklart JW:s recept med banan. Har många bananer hemma. Direktleverans från Banankompaniet.
* att jag är ensam fyra kvällar på raken.
* att jag får träffa lilla H i morgon (även om hon kommer tvingas vara med på långt möte).

I dag gillar jag inte
* regnet. Det räcker nu faktiskt.
* folk som har högtalarfunktionen på när dom pratar i mobilen på bussen. Hallå!
* tanken på att helgen gick väldigt fort.
* tanken på hur mycket som ska hinnas med kommande korta vecka.
* att jag är ensam fyra kvällar på raken. Massa saker måste planeras, men när?
* att jag lovar och lovar, och inte håller det jag lovar och lovar. Argh!

Inga kommentarer: