måndag, juni 29, 2009

Semester dag 1



Dagens pucko: Jag. Som inte bara blev lite för röd i går, utan som också glömde allt vad allergimedicin heter, här i gräs/träd/hundland. Skyll dig själv som vaknar upp med små små ögon under svullna ögonlock.
Dagens aktivitet: I dag har jag hållit mig i skuggan. Har inte ens visat mig på bryggan, orkade inte med kommentarer som: Oj, vad du är röd på ryggen! Hunden har legat i soffan och flämtat, jag har suttit på altanen, legat lite i soffan inomhus, på en plats med tvärdrag. Nu är det skugga på altanen, så jag sitter här igen.
Dagens bok: Håller på med Drottningoffret. Lite rörig än så länge, men är knappt halvvägs. Har även lusläst Allt om mats grillspecial.
Dagens middag: Grill såklart. Fläskfilé med potatis, örter och feta i foliepaket. Och eftersom det kommer en gäst, efterrätt: Jordgubbar och glass.
Om nån tycker att rabatten ser ut att vara full med ogräs, så stämmer det. Har inte kommit så långt än. Men citronmelissen, salvian och oreganon ser fina ut!

Inga kommentarer: