lördag, juni 13, 2009

Och regnet det bara öser ner

Dagens humör: Njä. Vissa försvårande omständigheter, yttre och inre.
Dagens väder: Men kan det sluta regna? Jag gillar faktiskt inte att det känns som det är mars, eller oktober.
Dagens miss: Trodde jag skulle lämna blod. Men hade helt glömt att det ju måste gå fyra veckor efter att man kommit hem från USA innan man får lämna. Fråga mig inte varför. H1N1 kanske?
Dagens check: Tvingade en motvillig sambo att införskaffa de vita kläderna. Till det där bröllopet. Han hade trott att han skulle kunna hitta ett par vita brallor i september. Det var svårt nog nu. Suck.
Dagens intressanta: I charkdisken i Sickla stod en kvinna som skulle köpa parma och salami till nåt stort kalas. Hon berättade för expediten att det skulle komma ungefär femtio pers, så en tio skivor av varje kanske? Till det en trekilos Brieost ...
Dagens angenäma problem: Midsommar? Finns tre alternativ. Ett innebär gå på fest. Jag är frestad. Även om det är emot traditionen. Men måste man göra lika vartenda år? Om det dessutom ska regna är det kanske lika bra att vara kvar i stan eller?
Dagens långsamma: Men har det nånsin tagit mig så lång tid att korrläsa ett manus? Som dessutom bara ska kollas en sista gång. Svar nej.
Dagens goda: Middagen. Kalvfärsbiffar med supersalta kaprisen från Bologna, fransk senap, fetaost. Sjukt goda faktiskt.
Dagens men vad fan: Kul att SVT kom på att de skulle ha en helkväll om bara gitarrer. Jag går och gömmer mig. Ångrar lite att jag aldrig köpte den där biljetten till WTAI och Duffy.
Dagens låt: Blir såklart Fibes Oh Fibes, Love Child. Och jag tänker bara på Göteborg.

Inga kommentarer: