fredag, juni 26, 2009

Crazy week

Har uppenbarligen varit en vecka full av aktiviteter med tanke på icke-aktiviteten här. Onsdag bokjunta i Abrahamsberg. Läst bok: Sorgesång av Siri Hustvedt. Jag hade inte läst ut, det hade nästan ingen annan heller. Har sparat den till semestern, kräver koncentration och läs i långa svep. I går var det avtackning av flyttad chef plus pensionär på kvällen. Och det tog aldrig slut. Pizza och öl. Sen rosé i långa banor. Ramlade genom Gamla stan vid halv ett. Skulle ta en Nackabuss vid Slussen. Möttes av en busschaufför i chock. "Har du hört? Michael Jackson är död." Han var chockad på riktigt, stämplade inte ens remsan.

Det har varit bästa veckan, alla har varit avslappnade och glada. Antagligen för att 1. Solen har lyst, det har varit 25 grader varmt. 2. Semestern närmar sig med stormsteg.

Den här veckan minns jag att:
* jag hade en trevlig tisdagskväll, även om det inte verkade så från början.
* jag promenerade med en person på Norr Mälarstrand och led svåra kval. Skulle jag säga ja till ryggbiff och bea och ställa in det där jag skulle på? Jag stod emot, men fan vad det var jobbigt.
* jag har druckit ungefär hela sommarens roséranson.
* det inte har behövts varken strumpor eller jacka. Skönt!
* Michael Jackson har dött.
* jag bokat resor hit och dit. Festligast: Cannes i september.
* jag har städat på rummet och kommer att vara mycket nöjd med det den 3 augusti.
* jag har gått omkring med Hello Kittyplåster varenda dag. Blåsor, blåsor.
* jag har varit grymt irriterad på två gubbar. Men det är nästan glömt.
* jag funderat en del på bokmässan.
* jag lyssnat på Deportees hela tiden.

Nu är semesterväskorna packade. Snart skärgården!

Inga kommentarer: