måndag, maj 13, 2013

Denna dagen ett liv

Dagens diagnos: Skulle vilja ha lika många ord för pollenallergi som samerna har för snö. Så vore det mindre enformigt.
Dagens väder: Väl godkänt.
Dagens to do: Rätt många möten. Testa nya skrivbordet. Gick sådär. Skrivbordet funkade, datorn funkade sådär och skärmen var väldigt död. Men efter lunch var vi två personer som låg under skrivbordet och försökte vara smarta, och minsann - det funkade.
Dagens snygga: En kollega har ett klänningsprojekt vid sidan om. Fick se bild på några i dag. Herregud, det kommer bli dyrt.
Dagens inte så snygga: Min så kallade frisyr. Vad hände? Håret vill helt uppenbart nåt helt annat än jag. Och åtta dagar till klippning.
Dagens lyssning: Alex & Sigge på hemvägen.
Dagens sensation: Har nästan lagat mat. Eller i alla fall tussat ihop olika ingredienser till en sallad.
Dagens Horace: I Babel i går pratade Horace Engdahl om att citat vi svänger oss med oftast härstammar mycket längre tillbaka än vad vi tror. Man kan ju till exempel tro att det var farbror Melker (eller Astrid Lindgren) som myntade: "Denna dagen ett liv." Men så var det ju inte, det var visst Tomas Thorild. Och Astrid såg det på väggen hemma hos Ellen Key. Lite fantastiskt faktiskt.
Dagens balkong: Ska snart sluta posta bilder från balkongen. Kanske. (Ni som tycker jag är tjatig får väl återkomma i höst eller nåt.)


3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Nej, inte sluta balkongblogga. Den ger mig sjukt stadslängt och påminner om förr.

Cecilia sa...

Tror du kan vara lugn. Den där balkongen är något av det bästa såhär års.

Spader Madame sa...

Jag ser gärna balkongbilderna.