söndag, maj 12, 2013

10-2

10 saker jag tycker om:
Promenera.
Fotografera.
Bada i havet.
Oplanerad tid.
Åka bil.
Gröna oliver.
Klänningar.
Gå på lokal.
Bo på hotell.
Bokskog.


9 saker jag tycker mindre om:
Pollen.
För mycket att göra, för lite tid.
Åka tunnelbana.
Trånga utrymmen.
Kaffe utan mjölk.
Prata telefon.
Damma.
Folksamlingar.
Bada badkar.

8 bloggar jag läser:
Nio till fem.
Volang.
Granntanterna.
Do You Fancy This.
Onekligen.
Sandra Juto.
Sötsur.
SF Girl by Bay.
Och massa andra.

7 saker jag vill göra i framtiden:
Åka på roadtrip i USA.
Åka till norraste Sverige.
Bo i en större lägenhet.
Åka till Paris och alla andra städer jag aldrig varit i.
Lära mig italienska.
Ha en jättestor balkong där det ryms en hammock.
Lära mig sy.

6 saker jag är rädd för:
Att mina nära ska dö.
Sjukdom.
Stora hundar.
Getingar.
Eldsvåda.
Höga höjder.

5 platser jag tycker om att vara på:
Skåne.
Vid havet.
New York.
Köpenhamn.
Hemma på Bondegatan.

4 ord som beskriver mig:
Snäll.
Bestämd.
Morgontyst.
Pragmatisk (sånt chefen säger när vi har medarbetarsamtal).

3 saker jag ser fram emot:
Alltid sommaren.
Bada i havet.
Vara barfota.

2 bra filmer:
Lost In Translation.
Royal Tenenbaums.


Lista från Kaospatrullen.

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Bra lista, lite häftigt att några punkter säger så mycket om en människa. För övrigt är bokskogen perfekt just nu....

Cecilia sa...

Såg bokskogen i helgen. Man blir ju helt lycklig! Blev också lite glad av att det var så mycket lättare att komma på tio saker jag gillar än nio saker jag gillar mindre.

Anonym sa...

Jag gillar att bada badkar, annars är vi rätt lika :)

Sofia