söndag, augusti 29, 2010

Och strumpbyxan plockades fram


Dagens diagnos: Lilla halsonda borta, ganska allergisk, inte bakis.
Dagens frukost: Massa jordgubbar (överblivna från gårdagskvällens gino), yoghurt, müsli. Te.
Dagens promenad: Till holmen för avlämning av diverse, sen till Skanstull och hem.
Dagens outfit: T-shirtklänning från Cos, strumpbyxor (tråkigt men skönt), skor från Fly och Pourkappan. Så himla nöjd med den. Väldigt svart visserligen (what's new), men perfekt för vädret och snyggt men slappt.
Dagens spekulation: Fikade på Espressohouse i Gamla stan. Bredvid mig satt en känd sångerska. Först själv, sen dök en snubbe upp. Som betedde sig som hennes kille. Fast - och här kommer det skvallriga - han hade ring på vänsterhanden, det hade inte hon, och de betedde sig inte som att de var ihop ihop liksom.
Dagens inköp: Strumpbyxor, nagellack, Cover + den konstiga Yourlife. Verkligen mysko, jag fattar inte vem som ska läsa. Och superrörig layout.
Dagens middag: Kantarellmackor, två stycken.
Dagens lilla disaster: Den där frisyren börjar ju verkligen haverera. Och nio dagar till klipp.

4 kommentarer:

JoL sa...

Får jag berätta om mitt frisyrdilemma som jag börjat tänka på nu.
Min slumpklippning i Lule senast är den bästa jag fått på år och dar. Frisyren har hållit skitbra. Och jag ska till Lul igen i okt. Jag skulle vilja klippa mig där då.
Nu dilemmat - detta är efter bokmässan. Jag undrar väldigt mkt om mitt hår kommer att vara fruktansvärt under bokmässan, och HUR fruktansvärt.Utståbart eller inte?
(Svårighet nummer två är att min frisör på det där slumpstället måste jobba under helgen. Men det är ju en senare fråga.)

Funderar på att boka tider både här och i Lul, bafatt.

Cecilia sa...

Upplägget låter ju bra - i teorin. Men det är ju fyra veckor till mässan, på den tiden hinner det hända en del med en frisyr. Men ibland är det ju ok även om det är långt. Svårt!

emma sa...

haha, "HAVERERA". håll ut!
kantarellmackor. nu blev jag avundsgrön men orkar inte gå ut i skogen ..

Cecilia sa...

Haverera är ordet. Fast haveriet böljar lite fram och tillbaka, i dag halvokej, i går inte alls okej ... Och ut i skogen med dig! Du har säkert kantareller runt hörnet! (Jag köpte mina på Ica ...)