söndag, augusti 22, 2010

Är det fullmåne eller?

Dagens morgon: Började redan 03:50 då jag vaknade och inte kunde somna om förrän nån timme senare. Sen vaknade jag 08:15 och var trött.
Dagens to do: Städning. Den noggranna varianten med damma fönsterbänkar och annat dötrist. Men det blev rent.
Dagens fika: Kris & Iris var här för klädlån. Har fått träffa dem två gånger på samma helg! Fint! I går var vi i Blecktornsparken och på Nytorget. Hälsade på grisarna och undersökte leksakerna.
Dagens promenad: Med U till Nytorget, för avlämning av massa utrensat på Stadsmissionen. Sen lunch på Stories. Lite tidningskoll på Götgatan, lite Katarina kyrkogård, promenad hem.
Dagens längt: NY. U vill åka båt dit, från Southhampton, i november. Jag tar flyget.
Dagens läsning: Läste ut Den drunknade i morse. Tror jag gillade. Har inte riktigt saken klar för mig än. Sen borde jag ha läst ut en jobbok, vilket jag inte har.
Dagens beslut: Fick höstfeeling, målade naglarna i Rouge Noir.
Dagens tänk inte på det: Kommande vecka. Fullproppad med möten. Dessutom läxa till copykursen. Tur att jag har tre kvällar lediga ...
Dagens middag: Kanalburgare på Boule & berså. (Ja, två mål samma dag på lokal.)
Dagens bravo: Rätt nöjd med första veckan utan booze, cookies & candy. En halv bulle från Enskede bageri i förmiddags är enda avsteget (faktiskt, det är typ kriminellt att låta bli dem, så fanatiskt goda). I övrigt tranbärsjuice på B&B.

Inga kommentarer: