tisdag, augusti 03, 2010

Hbg/Cph

Harley, fem månader, på familjemiddag. Han är väldigt söt. Och lite vild.

Tycho Brahe till Helsingör, och så for vi vidare till Köpenhamn.

Bodde på Palace Hotel med finfin utsikt över Rådhusplatsen. Jag fick shoppa på COS, vi fick smörrebröd och öl till lunch, biff med fantastisk bea till middag.

I förmiddags åkte vi över bron. Och efter vad som kändes som längsta Skåne-Stockholms-trippen nånsin kom vi så äntligen hem. Jag med nackspärr. Men några fina saker i COS-påsen ...

6 kommentarer:

Missy sa...

COS är min nya favorit. Varför oh varför finns det inte i Sverige?

Cecilia sa...

Sägs att H&M letar lämplig lokal för ett COS i Sthlm, men sägs också att de inte vill öppna i Sverige, att de vill behålla nån slags exklusivitet. Jag hoppas att det första är sant. Även om det förstås innebär risken att fler upptäcker det ...

Missy sa...

Varför är det egentligen mer exklusivt om det inte finns i Sverige när kedjan i grunden är svensk...?

Det är lite som finaste inrednings- och möbelkedjan Habitat, som ägs av IKEA och inte heller finns i Sverige.

Dumt ju.

Cecilia sa...

Nä, det är ju bara dumt att resonera så. Med Habitat kunde jag stå ut förut, när Room sålde lite av deras grejer, men nu har de slutat med det. Irriterande. Kanske ska vi skriva brev till Karl-Johan (eller vad han heter) Persson, det var han som startade COS som eget projekt liksom, nu är det väl dags att han tar sitt ansvar och ger oss snyggaste kläderna?

Missy sa...

Ja! Carl-Johan, ta ditt ansvar! Capisce?

Cecilia sa...

Minsta man kan begära ju.