tisdag, juni 30, 2009

Semester dag 2


Dagens väder: Sol, lite blåst. Fortfarande varmt.
Dagens bad: Blev inget. För blåsigt vid bryggan. Men väl två nya bilder för att locka hit C. Komsi, komsi.
Dagens djur: Förutom den stora svarta hunden, en hel massa mygg. Längesen det var sån invasion här.
Dagens goda: Gårdagens jordgubbar.
Dagens aktivitet: Lite jobb. Ganska ofrivilligt. Men ett snällt mejl från Pajala gjorde susen.
Dagens roliga: Fick svar på mitt kärleksmejl som jag skickade till finaste sommarprataren förra veckan. Hon blev glad och jag ska få spellistan på cd.
Dagens läsning: Fortfarande Drottningoffret. Men snart är jag klar. Bara sådär tjugo sidor kvar. Sen är det No Country for Old Men och Elsie J.
Dagens promenad: Räfsnäs tur och retur. Med Deportees i lurarna såklart.
Dagens grill: Rostas i bitar, ugnsrostad potatis, guacamole. Och så ett glas vitt såklart.
Dagens onda: Jag.
Dagens missing: Alltid en person som saknas lite såhär års.

Inga kommentarer: