måndag, juni 22, 2009

Lützen


Dagens väder: Mycket dimmigt på morgonen.
Dagens promenad: Till och från holmen med avstickare till Mariatorget.
Dagens outfit: Bara ben och tunnaste jackan. Kändes som något av en utmaning när jag klev ut genom porten 06:30, men var snabbt helt okej. Dock tyckte inte kvinnan jag mötte vid Slussen det, hon stirrade misstänksamt på de bara benen. Hon hade fleece och vantar på sig. Eller så var hon bara avundsjuk för att jag utmanade ödet.
Dagens vissling: Jo, den kom väl från byggarna som satt och fikade nere i barockparken. Men visst, jag bjuder på den. Dom hade väl aldrig sett en tjej förut.
Dagens jobb: Många möten. Gick i ett. Men bra med lgr på lunchen, då får man mat.
Dagens roliga: Eftermiddagsfika (minsann, jag utnyttjade sommartiden!) på Rival med före detta kollegan C och hennes lille son. Väldigt trevligt. En bedårande liten femmånaders som flirtar järnet kan man ju bara bli lycklig av.
Dagens fynd: Vit (jo, sant, vit, very odd) blus på Twist & Tango-rea. Och en 99-kronorsscarf.
Dagens näst bästa: Ett glas rosé på balkongen.
Dagens sommartecken: Nu börjar luftballongerna komma fram. Nyss såg det ut som en störtade på Djurgården. Hoppas det var en synvilla.
Dagens fulaste: Finns det nåt värre än ett par sommarfötter? Nej, knappast. Kanske dags att lägga in dom på Scholls eller nåt.
Jo, Katarinavägen 06:51. Dimma.

2 kommentarer:

Johanna L sa...

Bilden ser ju ut som Nordpolen! Vad är det där uppe i högra hörnet tex?

Cecilia sa...

Det undrar jag också. Bilden är tagen från exakt samma ställe som alltid. Kanske en del av nån båt som inte brukar ligga vid Stadsgården?