onsdag, juni 09, 2010

NY dag 3

Promenerade till B&H på förmiddagen. Jobbinköp = läsplatta skulle införskaffas. Gick ju som smort och billigt var det också. I kassan såg jag ett bekant ansikte, ingen mindre än Michael Schumacher stod i kassan bredvid. Vem är det? tänker ni säkert. Jo, en riktig hotshot inom Formel 1, han har varit typ världsmästare massa år i rad, kör Ferrari, min pappa och min sambo gillar honom skarpt. U höll på att gå av på mitten när jag berättade att jag sett honom, och stått halvmeter ifrån. (U var alltså också i affären, men nånstans bland fotoobjektiven när jag stod i kassan.)

Sen ett par timmar på egen hand. Promenerade från 34th Street/9th Avenue ner till SoHo. Fikade lite. Bra att de skriver ens namn på beställningen så den inte kommer bort ... Tog väl en liten tur till Sephora igen (finns alltid nåt man behöver). Fick några snygga armband på MoMA:s butik.

Tog tunnelbanan tillbaka till Midtown, ösregnet gjorde mig inte så promenadsugen.


Dagen i övrigt: Blev kallad snobb pga ett inlägg på Fb. Jag gillar inte Times Square, tycker snarare det är förfärligt, det fick man inte säga. Tycker ju bara det är sorgligt att man tror att Times Square är New York, då har man missat en del ... Sen hade min förläggarkollega och en av våra författare en konversation, också på Fb, om huruvida jag är lik Winona Ryder. Ingen blir ju gladare än jag över att jämföras med henne, hon är ju min stilikon sen tjugo år tillbaka.

Inga kommentarer: