torsdag, juni 10, 2010

New York dag 4

Promenerade via eggmuffin-frukost Madison Avenue från 52th Street upp till 115th Street. Alltså across the 110th Street. Lite sugen på att låta Maggie noppa mina ögonbryn med sina trådar ...

Köpte lite dricka i korsningen Central Park North/Lenox Avenue.

Hade köpt några goda saker på Dean & Deluca på 85th/Madison.
Jag fick en two-berry muffin. Intogs på en bänk i Central Parks norra ände.

Sen gick vi hela vägen ner. Massa joggare, massa barn, massa glada ungdomar som spelade softball.

Sen hängde jag lite på Borders. Två böcker, två magasin, lite kaffe. Nu en ljummen vodka/ginger ale på rummet. Orkar inte leta efter ismaskinen. Och så spanar jag på snubben på kontoret i huset mittemot. Jag tänker att det är Tom Hanks. Han är väldigt mycket för att vifta på armarna, verkar jobba sent, gungar mycket på stolen (igår såg det ut som han gjorde mer än att gunga om man säger så).

1 kommentar:

emma sa...

ha ha! iakttagelser. gillart!