torsdag, april 30, 2009

Valborgsmässoafton

Dagens promenad: Kvarnen till holmen i arla morgonstund. Och det var verkligen finaste morgonen. Alldeles stilla, solen lyste, klarblå himmel.
Dagens ljusning: Fönsterputsaren uppenbarade sig på jobbet, så nu kan jag se ut igen.
Dagens lunch: Först förvirring, vem ska jag egentligen äta med? Men det ordnade sig. Den blev god. Och trevlig.
Dagens inköp: Tusenbitarspussel till lilla H.
Dagens otäcka: Jesusfolket som var precis överallt i city. Delade ut jesusbiblar och sa: Guds frid till alla som gick förbi. Brr ...
Dagens hur dum är du egentligen: Jag trodde i min enfald att jag skulle ta med mig några flaskor vin till Norrviken. Men hade på nåt sätt glömt att valborg är årets suparhelg. Så det blev inget.
Dagens överraskning: När just lilla H, R och deras mamma stod framför oss i rulltrappan till pendeln mot Märsta. De skulle till Sigtuna och vi till Norrviken.
Dagens goda: Den fantastiska maten som S & M bjöd på. Hur gott som helst. Och dessutom med rosévin.

Inga kommentarer: