måndag, februari 16, 2009

Måndagens

Dagens premiär: För första gången i år morgonpromenerade jag till Riddarholmen. Men shit, vad kallt det var!
Dagens roliga: Att nya organisationen sjösattes i dag. Och att jag därmed började mitt nya jobb. Som publicistisk chef för 7-15-utgivningen på nya Rabén & Sjögren. Inte nån enorm förändring, men mer ansvar och fler böcker. Fast viktigt att komma ihåg: Jag fortsätter som förläggare precis som vanligt.
Dagens fråga: Undrar om det är dags för anti-age-kräm för ansiktet snart? sa jag på apoteket. Snälla kollegan sa att det inte behövs än. Undrar om det bara var för att vara just snäll ...
Dagens planer: Middag på lördag på trevligt ställe med S&M. (Kanske Teatergrillen? Tips mottages. Måste vara kött.) Drink efter jobbet på tisdag. Och två trevliga luncher. Och så konferensplanerande, förläggarmötesplanerande och utgivningsgruppsmötesplanerande.
Dagens utlandsplaner: Schemat för Bolognamässan börjar bli rätt fullt. Och det är drygt en månad kvar.
Dagens outfit: Kom plötsligt på den briljanta idén att gå till jobbet i bra promenadskor. Och minsann, promenaden tog lite kortare tid än vanligt. Väl framme kom jag dock på den lite sämre idén att byta till stövlar. Med smala jeansen utanpå. Mycket svårt att få av och på.
Dagens avundsjuka: Två personer jag känner ska inom snar framtid åka till New York. Åh, jag vill också!
Dagens låt: F**k You. Lily Allen.
Dagens nyhet: Förutom allt viktigt som hänt, så outades också tre av de nya stjärnorna på slottet. Ranelid, Bergqvist & Körberg. Undrar vilka kvinnliga deltagare som kommer att medverka. Några som är stentuffa och bra på att avbryta självupptagna gubbs, hoppas jag. Sätter hundra spänn på att Ranelid kommer körande till slottet i sin Jaguar. Med hans eget namn på registreringsskylten. Förstås. Han säger att han har den för att folk ska se om han kör dåligt. Jo, tjena.

3 kommentarer:

Anonym sa...

middag med s&m... Jojatackaja. Dinner with a twist.

Anonym sa...

Sa Peter A. Det kändes obehagligt att vara anonym

Cecilia sa...

Kanske ska kalla dem M&S istället. Hade inte ens tänkt på det ...