måndag, februari 02, 2009

Ljus!


Dagens lättnad: Minsann om det inte var lite ljusare i morse! Jag gick till och med av vid Slussen och promenerade sista biten. Snart, snart kommer jag att kunna promenera hela vägen. I icke-beckmörker.
Dagens glada nyhet: Och snart får jag ny jobbdator! Hurra.
Dagens musik: Nina Kinert.
Dagens syssla: Planering, isbn, manusläsning. Mest ett manus om relationer, relationer, relationer - men nåt är det med det som gör att det inte går att släppa. Strax läser jag de sista trettio sidorna.
Dagens trevliga: Två trevliga luncher bokades.
Dagens inköp: Mavala topcoat. I konstigaste parfymaffären - den i Slussengallerian.
Dagens kvällsmat: Lax i ugn med kamutvete. Så nöjd att jag fick ihop en middag mitt på en vardag. Och dessutom en matlåda!
Dagens tv: Ett SATC-avsnitt, såklart. Och sen fortsätter Candace Bushnell-kvällen med Lipstick Jungle. (Första solokvällen av tre, fatta att jag ska ha fjärren i handen hela tiden.)
Dagens ?: Jag fattar inte riktigt vad som får folk att skaffa åtta barn. Eller tio för den delen. Och konstigast av allt, att föräldrarna knappt ens verkar fatta vad dom gjort. Hoppsan, vad många barn det blev liksom. Och pappan i tiobarnsfamiljen kan inte ens klä på alla sina barn. "Jag kan inte välja kläder. Inte ens till mig själv." Herregud. (Slötitt på ännu en av fyrans härliga "dokumentärer".)
Dagens GRATTIS: Till Bokhora - för bloggpriset. Så välförtjänt! Och vilka brudar, jag blir helt lycklig. (Prisutdelningen kollades live på aftonbladet.se samtidigt som dokumentären. Inte konstigt att mediaintaget ibland känns lite too much.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bokhora tackar och bockar!
Det var mkt mkt roligt!
(Och ögonskuggan höll sig snygg hela kvällen, tack och lov.)

Unknown sa...

Lax i ugn med samvete läste jag. Inte undra på, jag har så rörlig hjärna...