torsdag, september 04, 2008

Well, well

Det är lite småtungt här på holmen för tillfället. Vi är mitt i en stor omorganisation med allt vad det innebär, och på kort tid har två av mina favoritkollegor sagt upp sig och börjat hos värsta konkurrenten. Självklart fattar jag att man blir lockad av ett fett erbjudande, jag skulle säkert själv också tacka ja om det kom vid rätt tidpunkt, men nu känns det bara tråkigt, tråkigt. Och inte helt enkelt att försöka tänka framåt, fokusera på 2009 och vara en positiv och glad arbetskamrat och chef. Men jag försöker. Det kommer att bli bra, fast det kommer att ta ett tag, kanske till och med ett långt tag.

Tur då att det fortfarande finns kvar en massa bra människor i huset. I går kväll var jag på Tranan med tre av dem, och det var bra. Jättebra. Vi fick ösa ur oss all frustration och vi kom på många bra saker som gör att det känns som att det här fixar vi!

Dagens låt: Eldkvarn. Död stjärna.

Inga kommentarer: