söndag, september 28, 2008

Pigg?


"Du ser ju riktigt pigg ut fortfarande." Den kommentaren fick jag höra ett par gånger idag, på mässans sista dag. Njä, tror inte det. Just nu är jag allt annat än fräsch. Borde gå och lägga mig, men det är för mycket som snurrar i huvudet ännu. Och att lägga sig med en bok känns inte så aktuellt faktiskt.

Årets upplaga av bokmässan var grym. Alla våra författare gjorde strålande insatser på monterprat och seminarier. Meg Cabot, vår internationella superstar, förgyllde de två sista dagarna, och vi är lite småkära i henne allihop, för att inte tala om alla hennes hängivna läsare som strålade av lycka när de fick sina böcker signerade. Very cute. Hon gillade också mitt nagellack ... Fast hon trodde vi ljög när vi berättade om alla kriminella gäng i Sverige. Och speciellt i Göteborg.

På tåget hem i eftermiddags överhörde Y. och jag en Bonnierförfattare som sa: "Norstedts barnmonter (alltså Rabénförlagens) var så snyggt byggd." Tack för det, vi håller med! Sen sa hon lite annat intressant som jag inte tänker outa här.

Nu är det tillbaka till kontoret om bara några timmar. Känns som det kommer att bli en very lång vecka.

Inga kommentarer: