torsdag, september 11, 2008

Jotack!

Ännu en dag full av diverse aktiviteter. Lite bokpill, lite luggklippning av Y., lite korrgenomgång med författare, lite möte, lite torsdagsfika, lite boklotteri, lite bokpill, lite snicksnack med kollegorna, lite allvarssnack med chefen om framtiden. Sen stor beslutsvånda på finaste Wardrobe. I stort sett omöjligt att välja mellan snygga Nansoklänningen (jag hör mamma säga: Oj då, är den inte lite väl mönstrad?) och den lika snygga Nümphklänningen (Oj då, är den inte lite väl kort?). Så då fick jag väl köpa bägge. Inte det smartaste med tanke på sängarna som inhandlades igår, men det är ju bokmässa snart och jag har verkligen ingenting att ta på mig (nä, just det). Har hittills nästan aldrig lyckats lämna Wardrobe utan ett eller annat inköp. Well, en av mina bästa grenar är shopping och det är väl bara att tugga i sig. Än så länge kan jag ju styra mitt beteende, men det kan när som helst gå över styr.

Och är det inte väldigt kallt för att bara vara september? Jag är helt isig när jag kommer till jobbet på morgnarna, trots 40-minuterspromenaden. Och nu pratar dom om frost på nyheterna. Hallå! Det är inte november!

Dagens låt: Beach Boys. God Only Knows.

Inga kommentarer: