tisdag, september 02, 2008

Sjukhusserie, anyone?

Upptäckte nyss att en ny säsong av Sjukhuset just börjat. Det är alltså en "dokumentärserie" som sänds fyra dagar i veckan, i halvtimmesavsnitt. Inspelad på Akademiska Sjukhuset i Uppsala. Helt på riktigt alltså. I våras kollade jag nästan varje dag. Sambon blev rätt trött efter ett tag, han tyckte liksom att det var så likt hela tiden, samma sjukdomar, samma läkare, osv, osv. Men han har inte fattat nåt, det är så spännande! Och man blir faktiskt, på allvar, full av beundran inför all sjukhuspersonal, som är så snälla och proffsiga hela tiden. Särskilt Janne på ambulansen, han är extra bra.

En annan - ännu bättre - nyhet idag är att Henke Larsson blir ny lagkapten i fotbollslandslaget. Klart han skulle bli det.

Btw undrar jag om det är dags att stänga datorn. Jag borde läsa ett manus nu, författaren är ganska ivrig och vill ha respons genast! Eller i alla fall innan fredag. Och det är det ju när som helst. Dessutom har jag ett annat läsbeting, 300 sidor i en jättetjock bok ska vara färdiglästa på lördag. Så no more dator.

Nu har jag sett 25 minuter av Sjukhuset. Och det känns bara sådär. Det är en massa nya med. Jag känner inte igen mig!

Inga kommentarer: