fredag, september 05, 2008

Fredag!

Ännu en halvkonstig jobbvecka är till ända. Jag är helt slut. Måste vara allt som snurrar runt, runt i skallen, det där som handlar om varumärkesstrategi, omorganisation, effektivitet, konsulter, möten, möten, möten, affärsplan, budget, kostnadsställerapport, ledningsgrupp, katalogtexter, omslag, etc, etc. Undrar lite när det som kallas arbetsro ska återinträda i mitt liv. Känns som det aldrig kommer att hända. Senast det rådde någon typ av arbetsro var när vi fortfarande satt i Gamla stan, för sådär fyra år sen ...

Har i alla fall haft en bra fredag med författarmöte, supergoda köttbullarna på Operakällarens bakficka, och så fredagsklubb på förlaget. Och helgen blir lugn, ska försöka hinna med hela första Big Love-säsongen. I alla fall kolla på de avsnitt jag inte redan sett. Läsa ett par manus. Kanske läsa lite i tjockboken också. Har cirka 600 sidor att beta av till nästa helg. Läsa snabbt är en av mina bästa grenar, fast jag glömmer väldigt snabbt vad jag har läst och det är inte så bra, när man tänker efter.

Dagens låt: Duffy. Stepping Stone.

Inga kommentarer: