måndag, juli 07, 2008

Väderleksrapport

Nu regnar det i Roslagen - igen. Det regnar lite väl ofta för att vara semester, tycker jag. Var det för bra med sol flera dagar i sträck? Jo, tydligen. Och då blev jag tvungen att koppla upp det söliga modemet för att få lite kontakt med omvärlden. Sambon har åkt till stan och lämnat av hunden, och jag har städat sportstugan. De där jäkla hundhåren letar sig in överallt - badrumsskåp, kylskåp, varsomhelst. Men nu är det skinande rent och fint (så rent som det blir i en sportstuga) och jag kan luta mig tillbaka och lyssna på Sommar, och på regnet som droppar utanför. (Ska inte få ångest för de där hängrännorna som borde ha bytts redan förra sommaren ...) Ska fortsätta på supertjocka Marian Keyes-boken This Charming Man. Har kommit in i värsta läsruset, minst en bok om dan (om den inte är som ovan nämnda, närmare 700 sidor).

Inga kommentarer: