onsdag, juli 09, 2008

Istället för zoo

Jag har väl aldrig riktigt tagit varken sambon eller svärmodern på allvar när de har pratat om alla ormar de påträffat på tomten här ute i Roslagen. Men igår, intet ont anande - plötsligt var huggormen läskigt nära. Och jag skrek, pinsamt högt. Mest för att jag inte räknat med att någonting levande överhuvudtaget skulle befinna sig där, och kanske lite för att jag snabbt insåg att det var en orm, som dessutom såg läskigt snabb ut. Och idag kom den fram igen. Mina föräldrar var på sitt årliga besök, och vips så ligger en ny (samma?) huggorm mitt på gräsmattan. Isch! Inte kul alls. Och som om inte det var nog hittade jag en väldigt död liten gråsparv i rabatten. Den hade antagligen flugit rakt in i köksfönstret och dött på fläcken.Undrar vilka djur jag får se i morgon ...

Inga kommentarer: