tisdag, juli 15, 2008

Besatt

De senaste dagarna kommer lätt gå till historien som de mest asociala i mitt liv. Jag var i stan (alltså Sthlm) i söndags för att se till lägenheten, passade då också på att köpa mig Lars Norén-boken. Och sen dess är jag besatt. Jag läser, läser och läser. Har knappt tid att äta lunch. Svarar inte i telefon, svarar knappt ens på tilltal (vilket är dåligt, sambon fattar inte hur en bok kan vara så intressant). Det härliga för mig, men kanske trista för min omgivning är att jag inte ens kommit till hälften, trots idogt läsande nästan dygnet runt. I natt vaknade jag vid 4-tiden, och då passade jag på att läsa några sidor. Enda dumma är att eftersom boken är så himla tjock är den svår att ligga ner och läsa. Försökte nyss, på gräsmattan, att ligga på rygg och läsa. Funkade inte, fick hela boken rakt i ansiktet. Nä, nu har jag haft 20 minuters paus, dags för nytt lässkift. Förresten kan tilläggas att den är bra, riktigt bra. Inte alls konstig och snaskig, bara intressant.

Inga kommentarer: