lördag, november 21, 2009

Här skulle man nästan kunna citera Agnetha Fältskog*

Dagens väder: Det var ju sol! (Stockholm har haft fyra, säger fyra, soltimmar de senaste tre veckorna. I dag blev det fler.)
Dagens promenad: Till Nytorget. I solsken. Passerade förbi barockparken, där Boule & Berså låg förut. Nu är allting uppgrävt och inte fasen vet jag, men som förr lär det ju inte bli. Även om själva parken kommer att bli snyggare. Fast utseendet är ju inte allt, as we know.
Dagens lunch: Med fina S på Urban deli. Mycket trevligt. Och gott. Massa prat.
Dagens let: Sighstenboken. Trodde den kommit. Så verkade det inte vara.
Dagens bulle: Kanelbullar från Urban deli. Schuukt goda.
Dagens fotograf: Cato Lein (väldigt duktig fotograf, expert på att få författare att bli snygga på bild). Som vi mötte på ovan nämnda ställe. Han ska ha utställning där i januari, med foton på fräkniga människor - kända (till exempel Zadie Smith, som har oerhört fina fräknar) och okända. Måste snika till mig en vernissageinbjudan, tror jag. Älskar fräknar.
Dagens chock: Kollade flygbiljetter till New York. Mest på kul, kanske en tur till jul? Eh, nej, skulle inte tro det. 19 papp enkel resa. Hej, Sas, jag tror jag vet varför det går så dåligt för er ...
* Och då pratar jag inte om Kanske var min kind lite het, utan om den här.

Inga kommentarer: