söndag, augusti 23, 2009

Söndag!

I dag:
* Läsa ett manus som legat på vänt sen innan semestern. Eller egentligen helst två.
Nja, av olika anledningar blev inte så mycket läst. Är bara halvvägs. Bu.
* Tvätta. Check.
* Dammsuga. Check.
* Plocka undan alla saker som bara ligger och skräpar. (Allt detta för att det i morgon bitti kommer en mäklare som ska värdera lägenheten.) Check.
* Se Den andra systern Boleyn. Nästan check.
* Handla mat. Om frukt är mat, så check.
* Promenera. Check. Till holmen för att lämna av massa prylar, därifrån till PUB, sen hela vägen hem.

Så har också detta hänt:
* Jag fick reda på att Jude Law, fatta Jude Law!, ska spela Hamlet i Helsingör nästa vecka. Och då dog jag lite.
* En kille på Drottninggatan hade en tisha med texten: Stop abortion. Kill sluts. Well, ingen bra sak att skylta med, om ni frågar mig.
* På Publik, där jag fick godaste mackan på länge (serrano/manchego - värd en omväg), satt två tjejer och pratade. Och jag skulle fasen ha spelat in. Deras samtal var det mest osannolika jag hört på länge. Den ena tjejen var så himla tillgjord i varenda mening att man kunde tro det var en 90-talssåpa eller nåt. Och såklart pratade hon i stort sett hela tiden, den andra tjejen satt mest och log. Jag blev bara förskräckt.

2 kommentarer:

Kris sa...

Va? Ska ni flytta?

Cecilia sa...

Inte nu i alla fall.