söndag, augusti 16, 2009

Årets kräftor

åts i går på en sommarstugeveranda i Raksta, Tyresö. Kräftorna var väldigt goda, sällskapet trevligt, västerbottenpajen perfekt. Allt man kan önska sig. Till och med lite kubbspel hanns med.

I dag var jag oväntat pigg när jag vaknade. Vi fick frukost på ovan nämnda veranda. Det stormade och regnade små björkfjun från himlen. Så kom jag hem och bara tappade sugen helt. Blev opeppad, sur och uttråkad. Läste klart Emily Giffin, piggade upp lite. Gjorde god middag, piggade upp lite. Nu The Holiday för miljonte gången. Jude L borde ju pigga upp lite. Hade ju tänkt Love Story, men nog i sorgligaste laget. Sparar den till i morgon.

2 kommentarer:

Kris sa...

Jag är också Holiday-fan! Sambon förstår intet - så bra är den väl inte säger han. När inte så bra kanske men alla ingredienser är ju med!

Cecilia sa...

Jag gillar den skarpt! Och ja, den har allt. Kärlek, krossade hjärtan, tårar, skratt, snygga killar, snygga tjejer, gulliga barn, England, LA - och såklart en redaktör. Vad mer kan man begära av en film?