måndag, augusti 24, 2009

Happy Monday

Dagens promenad: Kvarnen-holmen. Holmen-kvarnen via St Paulsgatan och en fika på Sofo.
Dagens väder: Finfint redan på morgonen.
Dagens diagnos: På oväntat gott humör.
Dagens bild: Hammarbykanalen från Danvikstullsbron. 07:08. Så fint, så fint.
Dagens long time no see: Y var äntligen tillbaka från semestern. Vi har inte setts på åtta veckor. Det är ju inte klokt.
Dagens överraskning: Lägisen värderad. Och inte för att man ska lita på mäklare, men har hon rätt blir jag nöjd.
Dagens jobb: Möte, möte, egen tid, lunch, möte, möte på stan. Sen fortsatte jobbet, först på Sofo, sen vid köksbordet.
Dagens roliga: Snabbsamtal med rolig person.
Dagens lunch: Matlåda. Så nöjd.
Dagens distraktion: De två tjejerna på Sofo som babblade om killar när jag skulle läsa. Jäklars vad dom pratade. Den ena visste inte om hon skulle välja Per eller Göran. Dom var ju liksom fina bägge två. Den andra hade en paus, hon skulle satsa på studierna den här terminen. Smart, säger jag.
Dagens irritation: Sen jag fick nya excelversionen har mitt allra viktigaste jobbdokument gått completely bananas. Så himla irriterande. Och just nu dessutom!
Dagens stolta: Flera av höstens böcker anlände i dag. Så fina. Och jag är så stolt!

1 kommentar:

Nina Day sa...

kul + låter som bra start på dagen :-) blev det cosklänning? jag bär min nya gråa för första ggn idag!