söndag, april 19, 2009

Jo, jag har slutat gapa nu

En av mina gamla kompisar hade 40-årslunch i går. I sin nya våning på Östermalm. Jag har inte varit i särskilt många Östermalmsvåningar i mitt liv, men om de ser ut som hennes, så förstår jag plötsligt varför man vill bo just där. Jesus. Väldigt stor, sådär 400 kvadrat. Tre plan. Takterrass med utsikt över hela Stockholm (utom just till kvarnen, ett hus var i vägen). Och så några balkonger. Ett fantastiskt kök med hur mycket ytor och skåp som helst. En enorm spis. (Fast en mycket mycket liten mikro.) Och dessutom en tokigt stor öppen spis. Sen var det massor av rum i olika storlek - matrum, tv-rum, några vardagsrum, ett syrum, ett stort dressingroom (med balkong), och så ett antal rum som jag inte ens var inne i.

Nej, jag är inte avundsjuk, även om jag skulle vilja ha ett eget arbetsrum, men våra 99 kvadrat känns faktiskt tillräckligt för två personer.

Well, det var en galet trevlig fest (som pågick från 13 till 23). Väldigt kul att träffa massa gamla bekantskaper som jag inte träffat på år och dar. Dessutom fick vi lite musik - födelsedagsbarnets man hade ordnat dit Kalle Moraeus och Bengan Jansson. Lite bisarrt kan tyckas, men ingenting är omöjligt. Inte på Östermalm.

(Fast det nästan konstigaste var att bland de kanske hundra gästerna sågs en före detta nyhetsreporter på SVT, före detta vd-n på SVT, plus en av de två juristerna som jag lyssnade på på Googleseminariet i fredags. Dessutom en överläkare från DS som jag var på epilepsiutredning hos en gång. Small world, ey?)

Inga kommentarer: