lördag, april 04, 2009

En dag, två dagar, tre dagar

Senaste dagarna: Jobb, jobb, jobb. Releasefest för Nya Första kokboken. Plus liten efterfest. I går: trött förläggare som presenterade böcker i tre timmar. Hade planerat en supertidig kväll, men C lyckades locka iväg mig till Square i sjöstan. L, som jag druckit öl med på jobbet, hängde också på. Och supertrevligt blev det! Spännande samtal.

I dag gillar jag att:
* det äntligen känns som vår!
* jag promenerat skitmycket. Kvarnen-holmen (där heliumgastuben till torsdagens ballonger hämtades ut fvb till partyaffären), Sveavägen-kvarnen via Kungsgatan, Humlegårdsgatan, Nybrogatan, Hamngatan, Skeppsbron (där jag fick fika i solen), Götgatan, Folkungagatan.
* jag fått ett par perfekta skor.
* jag träffade på E på Folkunga. Han hade badat isvak. Vi ska äta lunch snart.
* jag hyrt några bra filmer.
* JoL och jag bokat vår Umehelg.

Jag gillar inte att:
* det äntligen känns som vår. Vår=grym allergi.
* fönstren här hemma är så smutsiga att jag inte vill titta ut.

Inga kommentarer: