torsdag, april 16, 2009

En "härlig" dag

Dagens promenad: Iskall hemifrån till holmen i arla morgonstund. Från holmen via Götgatan till Renstiernas. Buss sista biten. Då var mina fingrar stelfrusna.
Dagens jobb: Två inställda möten. Författarmöte, lunch med samma författare. Nytt författarmöte. Fika. Presentation av nya webbutseendet. Som jag fnissade mig igenom. (Sorry, K. Nästa gång är jag seriös.)
Dagens outfit: Randiga Marimekkoklänningen. Kollegan E gick nästan ner i spagat när hon fick syn på den. Och utbrast: Åh, en sån måste jag också ha! (Till saken hör att hon nästan jämt har randigt på sig.)
Dagens inköp: Bodybutter på Body Shop. En "härlig" kräm för torrisar, som expediten sa. Och så försökte hon få mig att köpa ett "härligt" läppbalsam. Jag sa nej.
Dagens diagnos: Jeez, vad jag är allergisk i dag. Röda, kliande ögon. Not fresh.
Dagens inlägg: Nä, ingen inspiration precis.
Dagens vill ha: Nyputsade fönster, tack.

Inga kommentarer: