lördag, september 06, 2008

Stockholm i regnet

Hoppade över att åka till landet idag. Lyckades masa mig en stund till jobbet för lite korrfixning. I regnet. Hoppade också Big Love, orkade inte riktigt med mormonerna idag. Hyrde istället två filmer på vägen hem. Hade fått några filmtips på morgonen, men det blev ingen av dem. Helt utan avsikt blev det ett Juliette Binoche-tema. En romcom, Min brors flickvän (helt ok en regnig lördageftermiddag), och ett Londondrama, Breaking and Entering, med en annan favorit: Jude Law. Har han nånsin en dålig dag? Han är faktiskt så snygg så man nästan dör. Och en finfin skådis. Filmen var dessutom riktigt bra.

Mitt i allting har jag utfört en del hushållsnära tjänster, och känner mig nu helt nöjd med dagen. Bortsett från ett halsont som jag gör mitt bästa för att ignorera. Har nyss petat i mig några mysko NY-förkylningspiller. Dom ska nog göra susen. Kanske ska jag avsluta dagen med en titt på en annan Jude Law-film, The Holiday. Romcom på hög nivå. Ja, ja, filmen som sådan är väl inte det bästa som gjorts, men jag gillar den. Mycket. Inte bara för snyggingen. Jack Black är också med, han är bra. Fast kanske inte så snygg så man dör.

Dagens låt: Maia Hirasawa. Gothenburg. (snart, snart)

Inga kommentarer: