tisdag, september 09, 2008

Massa frågor, massa svar

Vilken svordom använder du mest? fan (tror jag, jag svär rätt mycket)
Äger du en iPod? ja, en stor, fin köpt på fantastiska, osannolika B & H i N. Y.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 06.40
Hur många resväskor äger du? cirka 2
Använder du flip-flops? ibland, när jag cyklar till båten
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? ta
Vilken var den senaste filmen du såg? Breaking and Entering, med Jude Law, den var fin, och så Falling In Love förstås, fast den har jag sett så många gånger att den nästan inte kan räknas
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? nåt skitdyrt
Har någon någonsin kallat dig lat? förmodligen
Bästa skiva just nu? hm, svårt, antagligen nån med nåt band med en skäggig sångare
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad? jajamen, fast jag säger inte vad
När var senast någon stötte på dig? inte så länge sen som man skulle kunna tro
Vad åt du till middag senast? lax på Shogun, fast det var lunch
Använder du huvtröjor? ibland
Kan du vissla? ja
Vem var den senaste som ringde dig? en kollega
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? absolut
Hur många syskon har du? ett
Är du blyg inför det motsatta könet? inte så ofta
Äger du några band t-shirts? nej
När flög du senast? från Malmö för ett par veckor sen
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4 + en bänk + massa pallar
Läser du för skojs skull? så ofta jag hinner
Diskar du din egen disk? you bet!
Har du gråtit offentligt? i alla fall halvoffentligt
Försöker du alltid lära dig nya saker? ofta, men inte alltid
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? nej
Vad har du med dig in på bion? absolut inte popcorn
Vem var din favoritlärare och varför? gillade min latinlärare Jan väldigt mycket. Och engelskläraren Yvonne, hon var sträng men bra.
Har du en blogg? yes, två
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? engelska
Gillar du att flyga? nja, gillar inte att det är så trångt
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? humor
Vilken är din favoritdrink? vadsomhelst på Gondolen, kanske Horse's Neck eller Strawberry Smash
Gillar du din boendesituation? ja
Vilken är din mammas hemstad? Helsingborg
Din pappas hemstad? en håla utanför Malmö
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? sex, fast helst fler
Är dina dagar fullbokade och stressiga? kan man väl säga
Hamnade du ofta i trubbel för att du pratade under lektionerna? bara på matten i ettan i gymnasiet
Vilken är din favoritfrukt? äpple, fast inte grönt
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? jovars
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? sambon, igår morse. man bråkar inte med mig på morgonen.
Vad var det senaste du åt? en kiwi
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? min bästa kompis är kille, så jag säger det motsatta
Hur valde dina föräldrar ditt namn? det rådde oenighet ända tills jag gjorde entré, då blev det genast spikat
Gillar du senap? skånsk
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? det kunde varit värre alternativt det som inte dödar en härdar en
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? absolut inte
Tycker du om att krama folk? de jag tycker om kramar jag gärna
Skulle du säga att du är trendig? njä
Äger du en digitalkamera? yes
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? det var ett tag för några år sen som jag tydligen liknade nån på tv
Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? tror jag grät en skvätt när jag läste sista Harry Potter
Vad är du allergisk mot? pollen, gräs, gröna äpplen, ärtor, kvalster, etc
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? nej

Inga kommentarer: