torsdag, september 04, 2008

En helt vanlig torsdag

Var det kanske inte idag. Satt hela förmiddagen i affärsplanemöte med alla cheferna på förlaget. Vet inte riktigt vad jag gjorde där, men det är alltid lite intressant att få insikt i vad som händer i toppen.

Mötte upp K., min fina gamla Helsingborgskompis, på Götgatan, vid Hökens gata-tunnelbaneuppgången efter jobbet (hon och jag möts nästan alltid just där). Vi var bland annat Sneakers'n Stuff, där K fick köpa så snygga Tretornsneakers. Som dessutom var på halva priset! Sen fika ute i solen på Skåningen. Vi diskuterade namn på barnet som ska födas om ett par månader. Kerstin är mest på tapeten nu, och eftersom jag bestämt att det blir en tjej känns ju allt i sin ordning.

Nu soffan. Snart Idol och lite bokläsning.

Dagens låt: Håkan Hellström. Kär i en ängel.

UPDATE: Sambon (min alltså) föreslog att barnet kan heta Jill. Eftersom hon kommer att heta Johnson Jones alternativt Johnson i efternamn. Den blivande mamman var oroväckande positiv ...

Inga kommentarer: