måndag, april 29, 2013

Och än är dagen inte slut

Minsann om det inte kom ett positivt besked till: Pappa är ute från sjukhuset och tillbaka på sitt boende. Hurra för det. (Tror jag.) Dock märkligt att ringa sjukhuset och få svaret: "Kaj? Nä, vi har ingen som heter det här ... Vänta lite. Nä, han är utskriven." "Jamen vafan jag ringde ju förra veckan och bad att ni skulle kontakta mig om det var nåt." Sa jag inte. För jag är ju snäll. Sa: "Men vad bra, är det nåt särskilt jag behöver veta? Okej, inte det, men dåså, tack så mycket."

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Man upphör aldrig att förvånas. Fast just beskedet idag var ju mer positivt än negativt. Men den där känslan att det kan gå lite hur som helst...knepigt. (Och såklart är man alltid för snäll för att ifrågasätta.)

Cecilia sa...

Är väl mest att de liksom bara gör, utan att informera. Inte första gången senaste halvåret. Men viktigast såklart att han slipper vara på sjukhuset.

EMELI sa...

Men åh. Det var ju positivt. Men VARFÖR kan de i te lägga in i systemet man vill bli kontaktad. När de liksom förstår hen inte kommer ringa upp en själv och berätta. Man vill ju veta!