måndag, april 22, 2013

Hej igen!

En sammanfattning av Skånebesöket:

Det blommade lite i Helsingborg.

I Cinas växthus finns det citroner.

Några små vitsippor i Pålsjö skog.

Och så havet där borta.

Gick till och från sjukhuset ett antal gånger. En bra grej är att vägen dit är fin.

Inte bara citroner hos Cina.

Grapefrukt.

Måndag morgon på Mollberg.

Sen senast: Litteralund med några av våra författare, trevligt häng, iskallt ute, rensning av grejs i pappas lägenhet, sjukhusbesök x tre, dejt med lillebror, fika hos Cina, middag och utehäng med Lotta, middag hos Cina, hotellfrukost, panikköp av mellankofta, en liten påse med saker från förr (man kan till exempel få med sig en häftpistol, ett par snygga manchettknappar, ett fotoalbum (som nån ambitiöst började på för längesen men inte orkade göra klart), en röd skål, två små gafflar, en sked ...), även en liten stickling packades ner. Får se hur jag ska hantera den på bästa sätt.


Insåg på vägen hem i dag att jag senaste månaden varit fem dagar i Bologna, tre i Helsingborg, ett dygn i Lund och tre dagar till i Hbg. Kanske kan det räcka nu, för ett litet tag.

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Verkade vara några fina stunder trots allt. Mollberg och Viking, mina favvohotell i Hgb. Pålsjö skog...och vänner väger kanske upp lite. Hoppas det iaf.

Cecilia sa...

Jodå, det var mest fint. Viking bodde jag på förut, då när jag började på hotell där, men nu har det blivit rätt fancy och dyrt. Både Mollberg och Grand har varit bra på sistone.

cina sa...

Jag tycker gärna att du får vara här mer. Helst hela tiden faktiskt.