tisdag, januari 01, 2013

Så var det förra året

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Fick klippkort på Ersta pga dåligt födelsemärke.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja!
Dog någon som stod dig nära?
En faster jag gillade mycket.
Vilka länder besökte du?
England, Italien, Danmark, Tyskland. Inte USA. Det är jag lite ledsen för.
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ja, en NY-resa.
Vad var din första framgång 2012?
Hm. Hur ska man komma ihåg sånt?
Största misstaget?
Att jag inte varit i min sommarstuga på hela året. Att jag badat för lite i havet.
Bästa köpet?
Lilla Brukets citrontvål.
Vad spenderade du mest pengar på?
Mitt boende, I guess. Så har jag säkert köpt en eller annan klänning i onödan.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker.
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
De här. 25 stycken.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.
Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat min familj.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat. Oroat mig.
Favoritprogram på TV?
Downton Abbey kanske.
Bästa boken du läste i år?
Dött lopp mellan Karolina Ramqvists Alltings början och Kristina Sandbergs Sörja för de sina.
Största musikaliska upptäckten?
Lorentz & Sakarias.
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Var på Urban Deli med ett gäng kompisar.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att pappa fick vara frisk och inte sjuk. Att jag själv hade sluppit höstens sjukdomsoro.
Vad fick dig att må bra?
Mina nära. Mitt roliga jobb.
Vem saknade du?
Mamma, som alltid. Mina vänner som bor annanstans.
De bästa nya människorna du träffade?
Träffar nya människor titt som tätt, och nästan alla gillar jag.
Mest stolt över?
Kanske att jag blivit en gnutta bättre på att säga nej.
Högsta önskan just nu?
Att alla ska få vara friska och glada och att det snart ska bli vår. Och kanske en NY-resa ...

Listan (i något förkortad form) lånad av Miss UD.

Inga kommentarer: