torsdag, april 29, 2010

Allt och inget. Och BIG fail

Dagens promenad: Blev inte riktigt så lång som tänkt, men nästan.
Dagens väder: Regn på morgonen, okej på lunchen, JÄTTEvarmt på kvällskvisten. 19 grader vid Slussen. Passerade män med shorts. Och tyckte strumpbyxorna kändes lite onödiga.
Dagens diagnos: Så mosig och trött. Blev marginellt bättre allt eftersom.
Dagens fail: Timingen i dag var under all kritik. På alla sätt. Finns vissa som kan vittna om detta. Oflyt. Pinsammast var det på Bondegatan. "Ska jag stå här tills människan pratat klart i telefon, eller? Oj då, nu kommer det en till som vill prata med människan som fortfarande pratar i telefon." Som tur var: Jag tecknar "jag går, ses/hörs annan dag", varpå personen med telefonen ser helt besvärad, nästan ledsen, ut, Men what the hell, jag kan inte stå kvar ju. Jojo, du bokar en spelning eller två (eller många, med tanke på hur lång tid det tar) i luren, jag står och hänger bara för att säga hejhej, vi sa ju ändå att vi skulle ses, och så uppenbarar sig en person till som också ska säga hej till dig. Jeez. Stay out of Bondegatan. Surast blev jag över att min beställda jobb-bok var FEL Murakami, den jag fick hade jag redan läst. Puckobruden, hallå.
Dagens to do: Presenter till H. Två hittades på H&M. Blusen fick godkänt av Johanna W, som jag sprang på på Urban Deli.
Dagens bästa: Mitt förslag att äta middag på Marina Tower. Tre minuters promenad till finfin hotellresto. Oxfilé och zinfandel. Med lite prosecco till förrätt. Ibland har jag väldigt bra idéer.
Dagens faktum: Sambon tackade ja till veckopendlingsjobbet. Nu blir jag solo i stan måndag-torsdag fram till 1 oktober. (Positivt: Jag kommer att sova utan snarkningsstör tre nätter i veckan. Kan ju vara bra. Negativt: Fatta vad trevligt vi måste ha de där dagarna vi ses. En utmaning, förläggaren ... Piuh.)

Inga kommentarer: