lördag, april 17, 2010

Bad hairday, men annars fint, tack

Dagens väder: Börjar kännas som vår. På riktigt
Dagens frisyr: Alltså, börjar utveckla sig till en liten katastrof. I dag: utåtlugg, trots ansträngningar. Förstår inte hur jag ska stå ut i drygt två veckor till, just nu känns det som håret växer en centimeter om dagen.
Dagens goda: Stora frukosten på Bakverket. Man blir ju lycklig varenda gång.
Dagens sällskap: JoL. Lika förtjust i frukosten.
Dagens svirr: Det där askmolnet är ju lite oroande, trots allt. Om det inte går att flyga 6 juni får jag sorg.
Dagens jobb: Korrläsning. En sommarbok som utspelar sig i Soppero, en höstbok som utspelar sig i Valleby.
Dagens irritation: Vad sysslar DN Boklördag med egentligen? Här har jag bloggat om det.
Dagens hemmafrusyssla: Kudd- och täcktvätt (bra om antalet kvalster är på miniminivå när pollensäsongen sätter igång). Fast det gick ju sådär, min kudde såg väldigt konstig ut efteråt, trots tennisboll i tvättmaskinen och torktumling.
Dagens snabbinköp: Då fick det bli promenad till Hemtex, Götgatan. Två kuddar inhandlades.
Dagens största: Kardemummabullen jag köpte med mig hem från Bakverket. Tre fikor senare är den uppäten till hälften.
Dagens lik: U, som är på landet, ringde och berättade att han hittat ett rådjursben vid soptunnan. Resten av rådjuret syntes inte till.
Dagens tv: Tänkte kolla sista Milleniumfilmen. Även om den sägs vara kass.

Inga kommentarer: