fredag, april 09, 2010

Love!

Den här dagen har varit full av allt möjligt. Först var jag glad, sen var jag lite arg, sen sur, frustrerad, glad. Fattar om jag framstår som obalanserad. (Fast jag inbillar mig att jag är coola tjejen. Moahahaha.) Kommer hem, allting är lugna bananer (så brukar det vara, no alarm, no surprises). U går in i "musikrummet" (ska bara spela lite), jag öppnar dörren: "Alltså, det var väl inte den förstärkaren du köpte till Stefan?" "Ehh, nej, jag köpte en till. Men den var väldigt billig." "Ok. Du har gömt stärkaren du köpte på panten till Stefan, och låtsas att stärkaren som kom hem i dag är Stefans ...?" "Jo, alltså, jag skulle just berätta ..."

* Tips brudar (ja, killar eller vem som): Om ni inte har ett par rum till övers, skaffa inte en snubbe med förstärkar/många gitarrer-vurm. (Och jag är inte alls emot konsumtion, men mer av exakt samma ... well, I don't know.)

2 kommentarer:

e sa...

haha. -..jordkällare?
;)

Cecilia sa...

Bra tanke. Vi har i perioder varit på husjakt - och då med källare, så att jag skulle slippa se (och höra) alla musikpinaler (många, många). Men vi bor kvar i lägenhet, vilket betyder ett rätt litet rum FULLT av gitarrer och förstärkare, skivor och annat mojs. Men det är ju kul att folk har en hobby ...