lördag, mars 27, 2010

Vardagslördag

Eftersom jag inte blev klar i går fick jag jobba i dag också. Försökte intala mig själv att det var vardag. Säljkonferens på tisdag, tjugo böcker ska presenteras (nyordning), och jag behövde förbereda mig (inget jag brukar göra precis). Och så sortering (=släng) av massa utländska manus och böcker, fyllde en halv återvinningstunna. Nu beredd på skörden efter Bologna. Sen promenad till Astoria för koll av Fifth Avenue Shoe Repairs utförsäljning. Köpte inte ett endaste dugg, däremot mötte jag G på vägen ut. Vi tog en kaffe (märktes att vi var på Östermalm, en latte 38 spänn) och pratade om allt som hänt sen hon slutade på förlaget (ganska mycket på knappt två månader). Sen manusläsning i soffan, hushållspyssel, avloppsrensning och lite annat smått och gott (bland annat massa NY-tänk). Nu har jag ont i halsen och snart släcker jag lampan.

Inga kommentarer: