söndag, mars 28, 2010

Så många frågor, så få svar

* Varför måste jag få postbokmässe-ont i halsen nu? Helt onödigt ju.
* Hur kan ett par strumpbyxor i storlek 36 gå ända upp till armhålorna på en normallång människa?
* Vart har mötena och de andra bokade tiderna i min telefonkalender tagit vägen? Jag vet bestämt att vi har säljkonferens på tisdag till exempel. Men telefonen säger att jag inte har ett enda bokat möte på hela dagen.
* Varför kan det inte bara bli vår nu? Va? Det är faktiskt hög tid.

Nu är det snart Nowhere Boy på Victoria. Och sen kanske Svejk.

4 kommentarer:

Johanna L sa...

Som en jämförelse: i Luleå har det snöat hela natten och dagen, det skulle bli drygt 2 dm.
TVÅ DECIMETER SNÖ. NU.
Jag skulle fan ha blivit helt knäckt av det idag.
Inte för att man alltid måste tänka på barnen i Afrika typ, men... just sayin. Det kunde ha varit värre än regn.

Cecilia sa...

Å, herregud, jag vet inte vart jag hade tagit vägen om det börjat snöa igen.

emma sa...

så detta med strumpbyxorna gäller även normallånga människor?! jag anar en rättvisemärkning av nytt slag - trodde denna armhålsproblematik endbart var för oss under 157 cm!? ;)

Cecilia sa...

Jag är 168 och borde väl räknas som medellång. Fullständigt ofattbart hur de kan göra så märkliga storlekar. Jag förstår ditt problem till fullo! Sjukt irriterande att ha en massa strumpbyxa som korvar sig när man sitter ner ...