söndag, mars 21, 2010

700

I dag promenerade gudbarnet, hennes pappa och jag i snögloppet till Moderna. Där fikade vi. Och så dök mamman och den rätt sura storasystern upp. Vi skippade konsten och koncentrerade oss på kanelbullarna. Och på att planera jobbesök. (Cecilia, när får jag komma till ditt jobb? Det var faktiskt jättelängesen jag var där. Kan jag få godis då? Och kanske glass? Sen vill jag ha den där kokboken du lovade mig. Men jag vill inte komma samma dag som Rebecca, jag vill vara där själv.)

Nu ska Bolognaväskan packas. Det ryktas att det är fint väder, typ 15 grader. Thank you för det. Den här snön som kommit i dag känns ju helt onödig. Nästintill ovärdig.

Sen läser jag lite i Till sista andetaget. Kollar på Gossip Girl och äter pizza (hemgjord ja, inte köpe).

Inga kommentarer: