lördag, februari 06, 2010

Visste ni ...

att jag vill – bli modigare.
att jag har – samiskt blod.
att min senaste kyss – fick jag i går.
att jag lyssnar mycket på – folk som säger klokt.
att jag funderar på – sakernas tillstånd.
att jag pratar – betydligt mycket mer nu än när jag var barn.
att jag inte gillar – blåmögelost.
att min första riktiga kyss – fick jag av Patrik Skoog på en lekplats.
att jag avskyr när folk pratar – högt i mobilen på bussen.
att kärlek är – härligt och komplicerat.
att jag gillar – tanken på att det snart är vår.
att jag alltid kommer att – gilla böcker, skor och klänningar.
att jag är förälskad i – keso med pepparrot.
att sist jag grät var – ganska längesen.
att min mobiltelefon är – uråldrig.
att när jag vaknar på morgonen – vill jag inte prata med nån.
att innan jag går och lägger mig – får läpparna Carmex och händerna Kiehl's handkräm.
att idag har jag – korrläst lite, chattat med en kompis alldeles för länge, målat tånaglarna.
att jag just nu tänker på – att jag nog inte är så bakis som jag trodde.
att i kväll ska jag – på födelsedagsfest med massa tjejer.
att i morgon kommer jag – att vara lite trött, men mest glad.
att jag hoppas – att några saker som jag funderar på ska bli exakt som jag vill.
att jag verkligen vill - ja, jag vill verkligen.

Inga kommentarer: