tisdag, februari 09, 2010

Nästan fyra på rad

Dagens status: Jorå, helt okej. Är lite låg fortfarande. Mycket som snurrar.
Dagens väder: Jorå, det är ju så mycket snö fortfarande att man bara vill gå i protest.
Dagens jobb: Ett närapå inställt möte, egentid för säljtextskrivande (går mycket långsamt), ett möte till, ett författarbesök och lite annat. Omslagsdebaclet från förra veckan börjar ordna upp sig. Puh.
Dagens överraskning: De där tisdagarna börjar anta en ny skepnad. Frågan är: Ett mönster eller en slump? Jag hoppas på mönster. Ett snyggt mönster.
Dagens skratt: När jag öppnade mejlet med Annalena Hedmans blogginlägg.
Dagens note to self: När man har byxor på sig måste man komma ihåg gylfen!
Dagens överraskning 2: Vinkade till en person när jag gick på Bondegatan. Han såg inte. (Alltså, kan ju verka som vadå?, men det finns en bakgrund som gör det till en överraskning.)
Dagens oh no: Dörren till frysen stod lite lite på glänt när jag kom hem. Not good.
Dagens ord: Läsplatta. (Tro det eller ej. Och jag pratar inte iPad.)
Dagens tv: Jessika Gedin i På spåret (ja, nån repris alltså). Som vanligt briljant.

2 kommentarer:

Boktoka sa...

Slå den här: Frostade av frysen och var supernöjd på söndagen. Öppnar frysen onsdag morgon och inser att jag glömt sätta på den igen efter avfrostningen. Kunde varit katastrof. Nu var det bara några korvar som rök.

Hur puckad får man vara liksom?

Cecilia sa...

Åh, herregud. Jobbigt! Och nu fick jag ocd - visst kom jag ihåg att sätta på den igen?