onsdag, februari 17, 2010

Så gick ännu en dag från våra liv

Dagens väder: Jaha, ännu en morgon då man vaknar till ett jävla snöfall.
Dagens kondition: Med tanke på en lång heldagskonferens i går, som slutade med två drinkar och ett glas vitt på Gondolen, har jag varit förvånansvärt pigg i dag. Kanske för att jag fick värsta boosten av själva konferensandet.
Dagens jobb: Rätt soft. En del roligt planerande. Ett par lite mindre roliga saker.
Dagens lunch: Med gamla kursaren S på Le Rouge. Gott och väldigt trevligt. (Fast fyrtio spänn för en latte efter maten. Lite sniket, va?) Är tjugo år sen vi började på kulturvetarlinjen. Jeez.
Dagens klag: Vädret. Jag är så himla himla trött på snön. Och på att behöva åka buss. Morgnarna är okej, kvällarna inte. Trångt och bökigt. Skrikande barn (helt förståeligt, jag skulle också vilja skrika) och gubbar som tar massa plats. Längtar tills det är lite varmare så jag kan promenera tilll jobbet.
Dagens vurpa: Anja. Sa fem minuter innan loppet: Hon kommer åka ur. Det gjorde hon. Dumt.
Dagens fina: Lou Reed i tweed.
Dagens plan: Tidigt i säng. Typ nu.
Dagens snyggo: Denna donna.

Inga kommentarer: